Сторінки

середа, 22 квітня 2020 р.

Добрий день, дорогі друзі!
Завдання на 23 квітня

Українська мова
Тема. Розвиток зв’язного  мовлення. Написання твору «Прийшла весна»
1.Сьогодні ви будете писати твір про весну.
Писати твір – означає творити, висловлювати свої думки, словами передавати почуття, мрії, стан вашої душі.
 А весна пробуджує природу від сну, вносить красу, чарівність.
2.До мого вікна підійшла весна.
Розтопилася на шибці квітка льодяна.
Крізь прозоре скло сонечко зайшло
І поклало теплу руку на моє чоло.
                      ( Д. Павличко)
-Які слова чи словосполучення зображують весну, як живу істоту?
3.Подумай,  які зміни відбуваються в природі з приходом весни?
Якими кольорами можна намалювати весну?
- Кольори у весни світлі і чисті, радісні і теплі. Багато жовтого, бо сонячно,  жовті квіти цвітуть. Багато  також зеленого, бо розпускається листя, росте трава.
4.Гра «Добери слова»
-Добери іменники, які відносяться до слова «ВЕСНА»
-Тепер до іменників добери  прикметники.
СОНЦЕ ( яке? ) – яскраве, щире, привітне, веселе, тепле…
НЕБО ( яке? ) – синє, чисте, безмежне, ясне, бездонне…
ХМАРКИ ( які? ) – білі, легенькі….
ТЕПЛО ( яке? ) – лагідне, добре, привітне…
ДЕНЬ ( який? ) – світлий, довший, сонячний, теплий….
НІЧ ( яка? ) – тиха, тепла, коротша, місячна…
СТРУМОЧКИ ( які? ) – дзвінкі, веселі, жваві…
КВІТИ ( які?) – жовті, білі, тендітні, ніжні…
ДЕРЕВА ( які?) – зелені, весняні, світлі…
ТРАВА ( яка?) – росяна, молоденька, ніжна, гостра….
ПТАХИ ( які?) – перелітні, співучі…
- І до кожного іменника добери дієслова.
СОНЦЕ ( що зробило?) – зійшло, викотилося, піднялося…
ХМАРКИ ( що зробили?) – вкрили небо, з’явились, випливли…
ТЕПЛО ( що зробило?) – огорнуло, розлилось, оповило…
СТРУМОЧКИ ( що зробили?) – побігли, задзюрчали, потекли, заспівали…
КВІТИ ( що зробили?) – зацвіли, засміялись…
ТРАВА ( що зробила?) – пробилась, потяглась…
ДЕРЕВА ( що зробили? ) – прокинулись, почали зеленіти…
ПТАХИ ( що зробили?) – повернулись, прилетіли, заспівали…
5.  Пошир речення.
Настала весна. ( Рання, чарівна, тепла)
Біжать струмки. ( Весело, дзвінкі, грайливі, швидкі)
Зацвіли проліски. ( У лісі, голубі, ніжні)
Повернулися птахи. ( Додому, перелітні, з теплих країв)
6. Ось ми і підійшли до написання твору. Але спочатку  потрібно скласти план твору. І не забувай, що кожен твір  складається з трьох частин: зачин, основна частина, кінцівка. І кожна частина пишеться з абзацу. У творі не можна повторювати одне і те саме слово багато разів.
План
1)Яка пора року настала?
2)Які зміни відбулися навесні в неживій природі?
3)Що сталося з рослинами?
4)Повернення птахів із вирію.
7.Спочатку подумки склади твір. У ньому має бути  не більше  5 – 7 речень. Запиши на чернетці. Перечитай, виправ помилки, якщо потрібно, доповни чи скороти.
8. Запиши у зошит.

Математика
 Света Грабик приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Математика
Время: 23 апр 2020 11:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/78687513068?pwd=cUs3MDFTL2d5VXpoYXpNOTVpOWN5UT09
Идентификатор конференции: 786 8751 3068
Пароль: 004228
Виконати завдання (підручник № 943, 944, 946, 949, 951)

Англійська мова
Конференція відбудеться в п’ятницю. Запрошення  перешлю пізніше.

Я у світі
Тема. Європейський Союз – співтовариство народів Європи. Я – член європейської спільноти.



Літературне читання
Тема. Урок позакласного читання
Відтворення художніх образів на основі зіставлення реального та образного опису придмета чи явища

Оксана Лущевська
ШАШКИ
(Оповідання)
 Люблю грати в шашки, особливо сам із собою. Розкладаю дошку. Ходжу навкруг неї. Буває, пересуваю шашки вказівним пальцем. Інколи середнім. Підмізинним і мізинцем теж. Складніше — великим. Треба тягти шашку обережно, щоб не зрушити інші. Правим великим краще, ніж лівим. Є різні прийоми й комбінації. Я їх недарма повигадував. Шурх — сюди. Ррруть — туди. Білою — чорну. 
Чорною — білу. І в да́мки *1
!
Я намагався навчити Люську, але вона — не гравець. 
Коли сідає зі мною за шашки, то грає по-своєму. Не дотримується правил. Люська скрізь тягає з собою шишки. Вона збирає їх під ялинами в парку. Коли нервується, то лушпиння з шишок сиплеться на всі боки. На дошку із шашками, на  підлогу. Чіпляється до її колготок. Коли Люська програє — психує. І лущить шишки на шашкову дошку.
— Цього разу я граюсь білими, — Люська погоджується на один тур. Кладе в кишеню шишку й стає у спортивну позицію.
— Не граюсь, — виправляю її, — а граю, Люсь.
— Я буду бити дамкою, — починає.
— Ти ще не можеш. Треба пройти ось так, Люсь, аж сюди.
Та Люська вперто перекладає шашку аж у кутик дошки, знімаючи мою чорну.
— Не форсу́й *2
, Люсь, — вживаю татове слівце.
— У-у, — Люська стукає по дошці, виймає шишку, прикладає до носа. — Бе-бе-бе, — вертить нею. — Б-е-е. У-у.
Це мені набридло! Але я не зважаю — хай. Люська є Люська. Я собі сідаю зручно. І починаю… Дамка? Ще трохи — і виграю сам у себе.
Буває, що я граю з Марчиком. Мама любить залишати його на мене. Каже: навчиш, колись разом будете грати! 
З Марчика гравець нікудишній:
— Не гризи шашку, Марку! Не шкреби дошку, Марчику! 
Но-но, Марчисько, ану не кидайся шашками!
З Марчиком грати гірше, ніж з Люською. Бо як Марчик сердиться, то йому що чорні, що білі. Шашки летять — устигай ловити. Якось влучила мені в лоба. А Люсьці — в ніс. 
Люська не плакала. Тільки насупилася. А мені сльози проступили. І навіть з’вився синець.
— Повний хід назад, Марку! Я з тобою не граю!
— Я теж, — повторює Люська і розкладає на підлозі шишки, а Марчик починає їх скубти. Люська сердиться: — Не роби так!
Отаке у нас із шишками. І ще гірше, бачте, із шашками. 
Тому я залюбки граю в шашки сам із собою. Бо так завжди виграю́ . Та, буває, мені стає геть сумно. Ліва рука не хоче грати білими. А права не хоче грати чорними. Тому починаю по-іншому: права — білими, ліва — чорними. Але не вдається. Нудно самому... Буває, що я надовго заплющую очі — і налаштовуюся. А тут — тато.
— Зараз, — каже, — мию руки, перекушую — і граємо. 
Ми з татом змагаємося, особливо вечорами у п’ятницю. 
Ще в суботу. Рідше в неділю.
— Спершу проаналізу́ємо *3
 попередню партію, — дожо вуючи, переглядає записи тато. — Дійдемо висновків, — примовляє.  — І знайдемо причини програшу, — задумано гортає нотатник.
— Ага, ясно, ясно... О-о-о... Ага, ага… Є багато секретів,  — він дивиться на мене. — Покажу! Завчиш —  виграєш!  — розкладає дошку на столі.
Запам’ятовувати складно. Але я вмикаю пильність.
— Я граю білими! — вигукую.
— Ні, я, я граю білими! — тато ходить мізинцем. Це він так дуркує. Навмисне.
А я намагаюся протягти свою шашку великим пальцем. 
Тато — підмізинним. А я — вказівним. 
— Оки-доки! — підморгує тато. Він підхопив це з кіно. — Мій хід! — і теж суне білу вказівним пальцем. Але йому вже близько і до дамки. Що я пропустив?

— Дамка! — сплескує тато. Ми з головою поринули у гру. Тато мені щось підказує. 
Але багато чого я вже і сам знаю. За нами спостерігають Люська і Марчик. Та й мама визирає з-за книжки.
Так починається справжній шашковий турнір. І хоч я поки часто програю татові, але надолужую на тижні — сам із собою. Як я й сказав, люблю грати в шашки.
*1  Да́мка — шашка, що досягла останнього ряду шахівниці.
*2  Форсува́ти — прискорювати проходження, здійснення, розвиток.
*3  Проаналізува́ти — розібрати, розглянути.
1. Прочитай оповідання.
2. Назви головних  героїв.
3. Визнач основну думку оповідання.
4. Перекажи оповідання батькам.





Немає коментарів:

Дописати коментар