27 травня
1. Я досліджую світ
2. Математика
3. Українська мова
ДІВЧИНКА І РОМАШКА
Сонячним ранком маленька Дівчинка
вийшла погратися на зеленій галявині. Раптом вона почула: хтось плаче…
Прислухалась. Плач долітав
з-під каменя, що лежав в кінці галявини.
Нахилилась Дівчинка до каменя й питає:
- Хто там, під каменем плаче?
- Це я, Ромашка, - почувся тихий,
слабкий голос. – Звільни мене, Дівчинко,гнітить* мене камінь.
- Відкинула Дівчинка камінь й
побачила ніжну стеблинку Ромашки.
- Спасибі тобі, Дівчинко, - сказала
Ромашка, зітхнувши на повні груди. – Ти звільнила мене з-під кам’яного гніту.
- Як же ти потрапила сюди, під
камінь?
- Підманув мене камінь, - розповіла
Ромашка. – Була я маленькою насіниною. Восени шукала теплого куточка. Камінь
дав мені притулок, обіцяв оберігати мене від холоду й спеки. А коли я захотіла побачити сонечко, він ледве не
задавив мене. Я хочу бути твоєю, Дівчинко.
- Гаразд, будь моєю, - згодилась
Дівчинка.
Подружились
Дівчинка і Ромашка. Щоранку Дівчинка приходила до Ромашки, і вони разом зустрічали
сонечко.
- Як добре мені бути твоєю,
Дівчинко, - часто говорила Ромашка.
- А коли б ти виросла у лісі або при
дорозі? Якби ти була .
- Я б померла від горя, - тихо
сказала Ромашка. – Але я знаю, що нічиїх квітів не буває. Вони завжди чиїсь.
Ось той Маковий Дзвіночок – він товаришує з Сонечком. А ось та маленька
квіточка Незабудка – вона подруга Весняного вітру. Ні, квітка не могла б жити
нічиєю.(207 сл.)
Василь Сухомлинський
*Гнітить- давити на що-небудь; стискувати, спресовувати
що-небудь.
Завдання для перевірки розуміння
прочитаного
1.Куди вийшла погратись маленька Дівчинка?
А) на зелену галявину;
Б) у двір;
В) на ігровий майданчик.
2.Звідки долітав плач?
А) з-під землі;
Б) з-під каменя;
В) з-під куща.
3.Чому насінинка потрапила під камінь?
А) її заніс туди вітер;
Б) камінь обіцяв оберігати її;
В) залетіла випадково.
4. Що попросила квіточка у дівчинки?
А) поливати її;
Б)
зірвати;
В) подружитись.
5. Віднови послідовність подій:
·
Звільнена квіточка.
·
Дружба Дівчинки і
Ромашки.
·
Прогулянка по
галявині.
4. Мистецтво
Немає коментарів:
Дописати коментар