вівторок, 31 березня 2020 р.


Добрий день, дорогі мої друзі!
Працюємо за розкладом вівторка.

1. Українська мова
  Тема. Прикметники-антоніми, прикметники-синоніми
— Сьогодні  ми будемо вчитися добирати слова, близькі і протилежні за значенням.

1. Робота за підручником
1)  Вправа 304 (с. 127).
— Прочитайте народні прикмети. До виділених прикметників доберіть антоніми. Запишіть слова парами. Зробіть звуко-буквений аналіз слова ранній.
2) Вправа 305 (с. 127).
— Прочитайте текст. Прочитайте другий абзац тексту, змінюючи виділені прикметники на антоніми.
— Як змінився зміст тексту? Який настрій він викликає?
— Саме такий текст написав автор.
3)   Вправа 306 (с. 128).
— Прочитайте слова. Доберіть із довідки до кожного прикметника синоніми. Запишіть.

1. Гра «скажи навпаки»
Малий — ...  Білий — ...
Товстий — ...  Хворий — ...
Лівий — ... Молодий — ...

2. Згрупуй прикметники, близькі за значенням?
Ароматний, гарний, сором’язливий, запашний, вічний, прекрасний, несміливий, пахучий, довгочасний, довголітній, хороший.

3. Гра «влучна ознака»
— Доберіть найбільш влучні прикметники. (усно)

ПРОЛІСОК
Ось він стоїть (легкий, тонкий, ніжний, тендітний) переді мною. Його (ніжна, велика, маленька, запашна, біла) голівка схилилася донизу. А поряд ростуть такі ж (сумні, веселі, білі, тонкі, ніжні, скромні) провісники весни. Це означає, що настала (радісна, сонячна, справжня) весна.

4. Гра «Збери прислів’я» (усно)
Мала праця краща  а повний — донизу гнеться.
Своя хата краща  за велике безділля.
Пустий колос догори пнеться,  від чужих палаців.
— Як ви розумієте ці прислів’я? Поясніть.
— Запишіть прислів’я, підкресліть прикметники.

5. Гра «Підбери прикметники, протилежні за значенням» (усно)
Дорогий ,  веселий, високий,  порожній , черствий, чуйний,  товстий.

2. Математика

Тема. Ділення трицифрового числа на одноцифрове (112 : 7). Задачі з буквеними даними

— Сьогодні  ми ознайомимося з прийомом ділення трицифрових чисел на одноцифрове число виду 112 : 7, будемо розв’язувати задачі з буквеними даними.

36:4            45:3        120:8
63:9            39: 3       126:9
42:7            84:4        114 : 6
12:3            86: 2       112 : 7
Що можете сказати про частки у кожному стовпчику?
1- й стовпчик — табличне ділення;
2-й стовпчик — позатабличне ділення двоцифрового числа на одноцифрове;
3-й стовпчик — позатабличне ділення трицифрового числа на одноцифрове.
Прокоментуйте розв’язання прикладів другого стовпчика.
Тепер виконаємо обчислення прикладів третього стовпчика шляхом розкладання діленого на зручні доданки.
112 : 7 = (70 + 42): 7 = 10 + 6 = 16
120 : 8 = (80 + 40): 8 = 10 + 5 = 15
126 : 9 = (90 + 36): 9 = 10 + 4 = 14
114 : 6 = (60 + 54): 6 = 10 + 9 = 19
Розкажіть алгоритм розв’язання.
1. Двоцифрове число розкладаю на зручні доданки.
2. Ділю на одноцифрове число кожен із доданків, а знайдені частки додаю.
         2. Робота за підручником (с. 123)
         Завдання 789
112 : 7 = (70 + 42): 7 = 70 : 7 + 42 : 7 = 10 + 6 = 16
         Завдання 790. Письмове виконання завдання з коментуванням правил
Завершіть обчислення та знайдіть значення інших виразів, працюючи у зошитах.

 РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
         1. Продовження роботи за підручником (с. 123)
         Завдання 791
Учні знаходять значення виразу зі змінною, якщо а = 9.
99:9=                    171:9 =                   135:9 + 68 =
         Завдання 792
t + t: 5, якщо t = 95, то

         Завдання 793. Коментоване виконання завдання
k + k 3, якщо k = 75; 230
         Завдання 794
Ознайомтесь з умовою задачі, складіть вираз і знайдіть його значення, якщо а = 60.
(12 + а): 4, якщо а = 60, то
         Відповідь:книг поклали в кожну коробку.
         Завдання 795.Розвяжіть задачу двома способами. Запишіть.
         Завдання 796.
      Уставте такі знаки дій, щоб рівності стали істинними.
          Розв'язування логічних завдань
1) У потязі 11 вагонів. Наш вагон восьмий, якщо вести рахунок від голови потягу. Яким є цей вагон, якщо рахувати від хвоста потягу?
2) Скільки аркушів між п’ятим і вісімнадцятим аркушами альбому?
Виконати №797 (приклади росписати), №798

3. Літературне читання

Тема. Урок позакласного читання.
Прозові твори українських письменників.
Рекомендую прочитати цікавий твір і перевірити себе на розуміння прочитаного.
Чому ж посміхався Дмитро?
         Вісім хлопців – вихованців однієї школи – інтернату – у неділю пішли за околицю міста.
         За містом стояла висока гора, зразу ж за горою – урвище, а внизу – Дніпро. Хлопці сіли на горі. Зняли картузи й поклали їх під високою сосною, що росла над урвищем. Сіли на траву та й читають цікаву книжку.
         Раптом знявся вітер. Хлопці підняли голову від подиву: вітер був такий дужий, що на сосні зломило гілку. Вихром підхопило один картуз і понесло, понесло над урвищем, над Дніпром.
         Зник картуз у сірому вихорі, що покотився вже десь аж на протилежному березі Дніпра. Картузи були нові, вчора їх тільки видали. Ніхто ще не встиг зробити помітку на своєму картузі, а тут таке лихо: один картуз занесло бурею, а решту змішало, згорнуло в купу під сосною.
         Як тільки вщух шум вітру, хлопці кинулись до картузів.
         Сім хлопців бігли до сосни, кожному хотілося добігти швидше, бо знали ж усі, що одного картуза не вистачає.
         Кожен узяв картуза, який потрапив до рук. Повертаючись до того місця, де вони читали, хлопці здивувались: один їхній товариш, Дмитро Соколенко, сидить, як і сидів. Він не вставав, коли всі схопилися за картузом
         Сім хлопців, одягаючи картузи, йшли до Дмитра. Кожному з них хотілося щось запитати у Дмитра. Але, побачивши, як усміхається Дмитро, кожен з них нахилив голову й опустив очі. Хлопцям стало соромно.
         І то добре. ( 220 слів)                                                     (В. Сухомлинський)


Тестові завдання
1.     Куди пішли хлопці?
     а) за околицю міста
     б) до річки
     в) до лісу
2. Скільки було хлопців?
         а) 6
         б) 7
         в) 8
3. Що сталося від пориву вітру?
         а) один картуз зник у сірому вихорі
         б) зламалося дерево
         в) вітер збив хлопців з ніг
4. Скільки хлопців кинулося до картузів?
         а) всі хлопці
         б) всі, крім одного
         в) один хлопець
5. Допиши речення
         Сім хлопців бігли до сосни, кожному хотілося добігти швидше, бо знали ж усі, що .

6. Пронумеруй послідовність розгортання подій у тексті
 Він не вставав, коли всі схопилися за картузи.
 Хлопцям стало соромно.
 Раптом знявся вітер.
 Картузи були нові, їх вчора тільки видали.
 Сіли на траву й читали цікаву книжку.

7. Запиши відповідь на запитання, чому один хлопець не побіг за картузом?
8. Допиши речення .
  Хлопцям стало соромно тому, що

4. Російська мова
Тема. Повторення вивченого.
1. Опрацювати (підручник с. 129-131)
2. Виконати впр. №254, №255, №256,№259(усно)
3. Виконати впр. №258 (прочитати оповідання; дати відповіді на запитання)
4. Виконати впр.№260(письмово)

5. Образотворче мистецтво.
Тема. Відтворення характерних особливостей силуету тварин у русі.
Практична робота. «Вірні друзі людини»

Немає коментарів:

Дописати коментар