неділя, 5 квітня 2020 р.


Добрий день, шановні батьки, дорогі мої діти!
Завдання на понеділок (06 квітня)

Українська мова

Тема. Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників.

Відновлення прислів’їв. Добір приметників – антонімів за змістом.
- Відновіть прислів’я, дібравши пропущені прикметники – антоніми. Нагадайте, що таке антоніми? (Слова, протилежні за значенням).
З великої хмари …  дощ буває.
В орача руки чорні, а хліб …
Порожній колос угору пнеться, а …  до землі гнеться.
Чим темніша ніч, тим …  зорі.
Ранні пташки росу п’ють, а …  слізки ллють.
Вогонь добрий слуга, та …  хазяїн.
Пошив: на собаку мале, а на кота … .
 Словниковий диктант. (Самоперевірка).
Зелений,високий,вербовий,  тепленьке, тихенька, легенькі, весела, глибоке, стрибок.
— Яку орфограму повторюємо? (Написання ненаголошених голосних у корені слова)
— Яке слово, на вашу думку, зайве?
— Як змінюються прикметники? (За числами, за питаннями).
— Як визначити число прикметника? (За іменником, пов'язаним з ним).
— Яке закінчення мають прикметники у множині?
— Знайдіть серед записаних слів прикметник у множині.
 Гра «Веселий будівельник». Утворення слів з окремих морфем. 
- Правильно визначте частинки будови слова і відгадаєте  «заховані» слова. Запишіть ці слова і позначте будову слова.
Корінь від слова весна, суфікс від слова зимонька, закінчення від слова тепла.
Корінь від слова квіти, суфікс від слова дубочки, закінчення від слова стежки.
Префікс від слова пронесла, корінь від слова лісник, суфікс від слова доріжка, закінчення від слова хмари.
Префікс від слова підказка, корінь від слова сніжок, суфікс від слова лісник, закінчення від слова вітри.
Cьогодні ми  разом  працюватимемо над змінюванням прикметників за родами у поєднанні з іменниками та навчимося визначати рід прикметників у поєднання з іменником у однині.
ЗМІНЮВАННЯ ПРИКМЕТНИКІВ ЗА РОДАМИ
РІД
ПИТАННЯ
ОДНИНА
МНОЖИНА

ЧОЛОВІЧИЙ
ЯКИЙ?
-ИЙ, -іЙ
- і
ЖІНОЧИЙ
ЯКА?
-а, -Я
СЕРЕДНІЙ
ЯКЕ?
-е, -Є
МНОЖИНА
ЯКІ?









ПРИКМЕТНИКИ У ФОРМІ МНОЖИНИ ЗА РОДАМИ НЕ ЗМІНЮЮТЬСЯ

— Розгляньте таблицю.
— Чи змінюються прикметники за родами?
  Від чого залежить рід прикметника? (Від роду іменника, пов'язаного з ним.)
— Які закінчення мають прикметники чоловічого роду? -ий,  -ій.
—Які закінчення мають прикметник жіночого роду? –а,  -я.
—Які закінчення мають прикметники середнього роду? – е, - є.
— Зверніть увагу на прикметники у множині.Чи змінюються вони за родами?
—В яких випадках прикметники мають закінчення -ій, -я, -є? (Якщо основа закінчується на м'який приголосний)
—В яких випадках прикметники мають закінчення -ий,-а, -є? (Якщо основа закінчується на твердий приголосний).

1. Дописати закінчення прикметників. Визначити рід.
українськ… поет                            гостр…слово
велик… сім’я                          чудов… твори

2. Запишіть ознаки іменників. Визначте рід прикметників. Виділіть закінчення.
Слово (яке?)_____________________. Пісні (які)______________________.
Народ (який?)___________________. Мова (яка?) ____________________.

3. У запропонованому тексті прикметники записані без закінчень. Оберіть необхідне закінчення.
Мово рідн __! Ти нескінченно могутн __, глибок ___. В тобі, мово, неосяжн___ душа  народу. Люблю твою ніжність, ласкавість, лагідність.

Визначити число та рід іменника з прикметником. Позначити закінчення.
Пісня мелодійна,                                    казка чарівна,
книжка цікава,                                       соловейко дзвінкоголосий,
дзвінок співучий,                                    мова рідна,
бджілка працьовита,                            хата материнська.

— Як змінюються прикметники? (За числами, в однині за родами)
— Які закінчення мають?
Чоловічій рід     Жіночий рід      Середній рід
-ий, -ій                  -а, -я                    -є, -є

Домашнє завдання
Вивчити правила (підручник с. 134),  впр. 323

Фізична культура

 Інформатика. Тема. Середовища для читання текстів. Закладки в тексті, цитати тощо. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники. Завдання 1. Уважно подивіться презентаційний  матеріал. Завдання 2. Виконайте завдання у зошиті с. 48 (урок 23).

Природознавство
Тема. Ланцюги живлення
-      Я стверджую, що всі живі організми не взаємопов’язані між собою. Як ви вважаєте, моє твердження істинне чи хибне? Доведіть.
-      Отже, тварини живляться рослинами, або іншими тваринами, тобто пов’язані між собою, тому вчені кажуть, що живі організми  з’єднані у ланцюги живлення.
-      Спробуємо зрозуміти значення слова (ланцюг. )
Ланцюг – ряд зєднаних між собою ланок. Саме в такий ланцюг тісно зєднані між собою живі організми.
 Робота з підручником.
- Самостійно прочитайте сторінки 115 і 116, дайте відповіді на запитання:
-   Що є першою, другою, третьою ланкою у ланцюгу живлення?
Висновок: кожний ланцюг складається із ланок. Першою ланкою є рослина, другою – рослиноїдні тварина, а третьою – хижа.
 Складання найпростішого ланцюга живлення .Вставте пропущені слова.

Калина ---------
……----------- сонечко
Осика --------- …….-----------……. --------- сапсан
Жолудь ---------- …..------------- вовк
Колос--------……-----….--------лисиця

 Прослухавши вірш, склади ланцюги живлення.
У лісі сталася біда –
Гусінь листя об’їда:
І на дубі, і на клені,
І на ясені зеленім.
Солов’ї, шпаки, синиці
Вмить злетіли, як годиться,
І давай сурмить тривогу:
-Гей! Пташки на допомогу!
Прослухавши вірш, склади ланцюги живлення.

Дуб ------
…….--------……..

Клен ------
…..------- ……

Ясен ---------
…..---------……
Додаткова інформація
-Але в природі існують не просто ланцюги живлення, а цілі сітки.

-         Що є початковою ланкою в цій сітці? А кінцевою?
-         Знайдіть і покажіть ланцюжки, які входять в цю сітку?
-         Який ланцюжок забув позначити стрілочками художник?
-         Який можна зробити висновок?
Отже, зробимо висновок: ланцюги живлення не повинні перериватися.
Домашнє завдання. Опрацювати статтю (підручник с. 115-117)
Скласти кілька ланцюгів живлення.



Немає коментарів:

Дописати коментар