середа, 22 квітня 2020 р.

Добрий день, дорогі друзі!
Завдання на 23 квітня

Українська мова
Тема. Розвиток зв’язного  мовлення. Написання твору «Прийшла весна»
1.Сьогодні ви будете писати твір про весну.
Писати твір – означає творити, висловлювати свої думки, словами передавати почуття, мрії, стан вашої душі.
 А весна пробуджує природу від сну, вносить красу, чарівність.
2.До мого вікна підійшла весна.
Розтопилася на шибці квітка льодяна.
Крізь прозоре скло сонечко зайшло
І поклало теплу руку на моє чоло.
                      ( Д. Павличко)
-Які слова чи словосполучення зображують весну, як живу істоту?
3.Подумай,  які зміни відбуваються в природі з приходом весни?
Якими кольорами можна намалювати весну?
- Кольори у весни світлі і чисті, радісні і теплі. Багато жовтого, бо сонячно,  жовті квіти цвітуть. Багато  також зеленого, бо розпускається листя, росте трава.
4.Гра «Добери слова»
-Добери іменники, які відносяться до слова «ВЕСНА»
-Тепер до іменників добери  прикметники.
СОНЦЕ ( яке? ) – яскраве, щире, привітне, веселе, тепле…
НЕБО ( яке? ) – синє, чисте, безмежне, ясне, бездонне…
ХМАРКИ ( які? ) – білі, легенькі….
ТЕПЛО ( яке? ) – лагідне, добре, привітне…
ДЕНЬ ( який? ) – світлий, довший, сонячний, теплий….
НІЧ ( яка? ) – тиха, тепла, коротша, місячна…
СТРУМОЧКИ ( які? ) – дзвінкі, веселі, жваві…
КВІТИ ( які?) – жовті, білі, тендітні, ніжні…
ДЕРЕВА ( які?) – зелені, весняні, світлі…
ТРАВА ( яка?) – росяна, молоденька, ніжна, гостра….
ПТАХИ ( які?) – перелітні, співучі…
- І до кожного іменника добери дієслова.
СОНЦЕ ( що зробило?) – зійшло, викотилося, піднялося…
ХМАРКИ ( що зробили?) – вкрили небо, з’явились, випливли…
ТЕПЛО ( що зробило?) – огорнуло, розлилось, оповило…
СТРУМОЧКИ ( що зробили?) – побігли, задзюрчали, потекли, заспівали…
КВІТИ ( що зробили?) – зацвіли, засміялись…
ТРАВА ( що зробила?) – пробилась, потяглась…
ДЕРЕВА ( що зробили? ) – прокинулись, почали зеленіти…
ПТАХИ ( що зробили?) – повернулись, прилетіли, заспівали…
5.  Пошир речення.
Настала весна. ( Рання, чарівна, тепла)
Біжать струмки. ( Весело, дзвінкі, грайливі, швидкі)
Зацвіли проліски. ( У лісі, голубі, ніжні)
Повернулися птахи. ( Додому, перелітні, з теплих країв)
6. Ось ми і підійшли до написання твору. Але спочатку  потрібно скласти план твору. І не забувай, що кожен твір  складається з трьох частин: зачин, основна частина, кінцівка. І кожна частина пишеться з абзацу. У творі не можна повторювати одне і те саме слово багато разів.
План
1)Яка пора року настала?
2)Які зміни відбулися навесні в неживій природі?
3)Що сталося з рослинами?
4)Повернення птахів із вирію.
7.Спочатку подумки склади твір. У ньому має бути  не більше  5 – 7 речень. Запиши на чернетці. Перечитай, виправ помилки, якщо потрібно, доповни чи скороти.
8. Запиши у зошит.

Математика
 Света Грабик приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Математика
Время: 23 апр 2020 11:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/78687513068?pwd=cUs3MDFTL2d5VXpoYXpNOTVpOWN5UT09
Идентификатор конференции: 786 8751 3068
Пароль: 004228
Виконати завдання (підручник № 943, 944, 946, 949, 951)

Англійська мова
Конференція відбудеться в п’ятницю. Запрошення  перешлю пізніше.

Я у світі
Тема. Європейський Союз – співтовариство народів Європи. Я – член європейської спільноти.



Літературне читання
Тема. Урок позакласного читання
Відтворення художніх образів на основі зіставлення реального та образного опису придмета чи явища

Оксана Лущевська
ШАШКИ
(Оповідання)
 Люблю грати в шашки, особливо сам із собою. Розкладаю дошку. Ходжу навкруг неї. Буває, пересуваю шашки вказівним пальцем. Інколи середнім. Підмізинним і мізинцем теж. Складніше — великим. Треба тягти шашку обережно, щоб не зрушити інші. Правим великим краще, ніж лівим. Є різні прийоми й комбінації. Я їх недарма повигадував. Шурх — сюди. Ррруть — туди. Білою — чорну. 
Чорною — білу. І в да́мки *1
!
Я намагався навчити Люську, але вона — не гравець. 
Коли сідає зі мною за шашки, то грає по-своєму. Не дотримується правил. Люська скрізь тягає з собою шишки. Вона збирає їх під ялинами в парку. Коли нервується, то лушпиння з шишок сиплеться на всі боки. На дошку із шашками, на  підлогу. Чіпляється до її колготок. Коли Люська програє — психує. І лущить шишки на шашкову дошку.
— Цього разу я граюсь білими, — Люська погоджується на один тур. Кладе в кишеню шишку й стає у спортивну позицію.
— Не граюсь, — виправляю її, — а граю, Люсь.
— Я буду бити дамкою, — починає.
— Ти ще не можеш. Треба пройти ось так, Люсь, аж сюди.
Та Люська вперто перекладає шашку аж у кутик дошки, знімаючи мою чорну.
— Не форсу́й *2
, Люсь, — вживаю татове слівце.
— У-у, — Люська стукає по дошці, виймає шишку, прикладає до носа. — Бе-бе-бе, — вертить нею. — Б-е-е. У-у.
Це мені набридло! Але я не зважаю — хай. Люська є Люська. Я собі сідаю зручно. І починаю… Дамка? Ще трохи — і виграю сам у себе.
Буває, що я граю з Марчиком. Мама любить залишати його на мене. Каже: навчиш, колись разом будете грати! 
З Марчика гравець нікудишній:
— Не гризи шашку, Марку! Не шкреби дошку, Марчику! 
Но-но, Марчисько, ану не кидайся шашками!
З Марчиком грати гірше, ніж з Люською. Бо як Марчик сердиться, то йому що чорні, що білі. Шашки летять — устигай ловити. Якось влучила мені в лоба. А Люсьці — в ніс. 
Люська не плакала. Тільки насупилася. А мені сльози проступили. І навіть з’вився синець.
— Повний хід назад, Марку! Я з тобою не граю!
— Я теж, — повторює Люська і розкладає на підлозі шишки, а Марчик починає їх скубти. Люська сердиться: — Не роби так!
Отаке у нас із шишками. І ще гірше, бачте, із шашками. 
Тому я залюбки граю в шашки сам із собою. Бо так завжди виграю́ . Та, буває, мені стає геть сумно. Ліва рука не хоче грати білими. А права не хоче грати чорними. Тому починаю по-іншому: права — білими, ліва — чорними. Але не вдається. Нудно самому... Буває, що я надовго заплющую очі — і налаштовуюся. А тут — тато.
— Зараз, — каже, — мию руки, перекушую — і граємо. 
Ми з татом змагаємося, особливо вечорами у п’ятницю. 
Ще в суботу. Рідше в неділю.
— Спершу проаналізу́ємо *3
 попередню партію, — дожо вуючи, переглядає записи тато. — Дійдемо висновків, — примовляє.  — І знайдемо причини програшу, — задумано гортає нотатник.
— Ага, ясно, ясно... О-о-о... Ага, ага… Є багато секретів,  — він дивиться на мене. — Покажу! Завчиш —  виграєш!  — розкладає дошку на столі.
Запам’ятовувати складно. Але я вмикаю пильність.
— Я граю білими! — вигукую.
— Ні, я, я граю білими! — тато ходить мізинцем. Це він так дуркує. Навмисне.
А я намагаюся протягти свою шашку великим пальцем. 
Тато — підмізинним. А я — вказівним. 
— Оки-доки! — підморгує тато. Він підхопив це з кіно. — Мій хід! — і теж суне білу вказівним пальцем. Але йому вже близько і до дамки. Що я пропустив?

— Дамка! — сплескує тато. Ми з головою поринули у гру. Тато мені щось підказує. 
Але багато чого я вже і сам знаю. За нами спостерігають Люська і Марчик. Та й мама визирає з-за книжки.
Так починається справжній шашковий турнір. І хоч я поки часто програю татові, але надолужую на тижні — сам із собою. Як я й сказав, люблю грати в шашки.
*1  Да́мка — шашка, що досягла останнього ряду шахівниці.
*2  Форсува́ти — прискорювати проходження, здійснення, розвиток.
*3  Проаналізува́ти — розібрати, розглянути.
1. Прочитай оповідання.
2. Назви головних  героїв.
3. Визнач основну думку оповідання.
4. Перекажи оповідання батькам.





Немає коментарів:

Дописати коментар