середа, 1 квітня 2020 р.


Добрий день, шановні батьки, дорогі мої діти!
Продовжуємо дистанційне навчання.
Нагадую про конференцію, яка відбудеться 2 квітня о 14.00.


Українська мова

Тема. Уживання прикметників в описах

1. Словниковий диктант
Електрика, черешня, бензин, фермер, кукурудза, дециметр, комп’ютер, вокзал.
Самоперевірка.

2. Повторимо вивчений матеріал.
— Яку частину мови ми вивчаємо?
— Що називає прикметник?
— На які питання відповідають прикметники?
— Якою є роль прикметників у мовленні?
— З якою частиною мови зв’язаний прикметник у реченні?
Сьогодні ми будемо вчитися вживати різні форми прикметників для складання описів, розвиватимемо своє мовлення, збагачуватимемо словниковий запас.

3. Робота за підручником (с. 130–131)
1)   Вправа 312 (с. 130).
— Розгляньте малюнок. Прочитайте назви перших весняних квітів. Доберіть до них прикметники, які вказують на колір; розмір.
— Складіть текст-опис за змістом малюнка, уживаючи прикметники. Працюємо усно.
2)  Вправа 313 (с. 130).
— Прочитайте текст. Визначте тип тексту.
— Порівняйте текст-опис, який ви склали, виконуючи вправу 312, із прочитаним текстом.
— Які нові слова та сполучення слів вам трапилися в цьому тексті?
— Спишіть. Підкресліть прикметники, якими описані квіти. Доберіть до тексту заголовок.

3.  Прочитайте текст. До  іменників доберіть прикметники. Попрацюйте усно. Підібрані прикметники запишіть.
Приходить весна. Сонце руйнує кучугури. Кругом дзвенять краплинки.
Біля будинків кричать горобці.
У лісі пахне бруньками. Дзвенять синиці. Барабанить дятел. Гілки берези стали бронзовими.

4. Гра «назвіть кольори веселки»
— Прочитайте вірш. Знайдіть прикметники. Визначте їх закінчення.

Любить пензлик мій до свята
Собі чубчик фарбувати.
Він у райдугу пірнає,
Кожний колір називає:
Це червоний — жар неначе,
Це — оранжевий гарячий,
Жовтий, як пшениця в полі,
Мов трава — зелений колір,
Голубий, як у краплини,
А наступний колір — синій,
Синій колір, ніби річка,
Фіолетовий, як нічка.

Це цікаво!
Веселка — надзвичайне явище природи, прекрасне і чарівне. А що ж таке веселка?
Це сонячне проміння, яке переломлюється у крапельках дощу. Частіше за все веселка з’являється після затяжних дощів. Усього у веселки сім кольорів, які переходять один в інший. Люди помітили: коли з’являється веселка у небі, будуть переміни у погоді.

5. Гра «упізнай предмет за його ознакою»
Густий, дрімучий, старий .…
Гомінка, квітуча, зелена .
Смачне, солодке, червонясте .
Яскраве, сліпуче, гаряче .
Теплий, тихий, рясний .
Дзвінка, весела, мелодійна .

6. Вправа 314. (запишіть )


Математика

Тема: Множення і ділення на одноцифрове число.  Задачі на дві та три дії. Розв’язування рівнянь.
Усні обчислення
• Розв’язати кругові приклади (усно).
4 : 4 + 4                    100 – (80 : 8)                 60 : 6 · 10
90 : 10 + 0                 5 · 10 + 10                     9 – (1 · 5)
• Вставити знаки арифметичних дій так, щоб рівності були правильними (усно).
4 † 0 = 4                9 † 1 = 9              7 † 0 = 7
0 † 4 = 0                5 † 5 = 0               8 † 1 = 9
• У коробці 142 олівця жовтого кольору,  115 — синього і  213 — зеленого. Пояснити, про що дізналися, виконавши дії: (усно)
142 – 115                    142 + 213 + 115
213 – 142                     213 + 142
Математичний диктант (усно).
-- Записати вирази та обчислити їх значення.
600 зменшити в  10 разів.
Перший множник  100, другий  4, знайти добуток.
10 збільшити у  7 разів.
Добуток чисел  0 і 6.
Частка чисел  8 і 1.
Ділене  900, дільник  100, знайти частку.
• Завдання 800, с. 124. Розв’язати письмово.
• Завдання 801, Розв’язуємо рівняння
• Завдання 802, Розв’язуємо задачу  (усно).
• Завдання 803, 806 Розв’язуємо задачі  (записуємо в зошит)
Завдання 805,(у зошиті)
Логічне завдання №804

Літературне читання

  Тема. Народна скарбничка. Жанрові особливості загадки.
Слова  Я Щоголіва  допоможуть зрозуміти суть народної мудрості.
Вчіться, діти! Мудра книжка
Скаже вам чогось багато
З того, що колись другими
І посіяно й пожато.
-         Сьогодні ми постараємось зрозуміти, що загадки несуть у собі мудрість поколінь, їхні багаторічні спостереження за життям, і що загадки являються вадливою частиною вмісту народної скарбнички. Тому ми приступаємо до вивчення «Народна скарбничка. Загадки ».
                                                                                                
2. Загадка розповідає про предмет чи явище, описує їхні ознаки, але не називає їх. Відгадає її той, хто добре мислить, знає ознаки різних предметів, явищ природи.
Я тобі не говорю, що тобі говорю,
Я тобі лиш скажу, щоб ти мені сказав,
Що я тобі не договорила. Що це?
                                                (кагадЗа)
Перестав склади і відгадаєш.
 Засвоєння тексту вірша-загадки Л. Глібова «Котилася тарілочка».
Відшукати текст загадки самостійно.
1.     Читання вірша по частинах.
1)    Частина перша.
-         Де котилася тарілочка?
2)    Частина друга.
3)    Частина третя.
-         Які слова підсилюють зміст третьої частини?
4)    Частина четверта.
-         Знайдіть головні слова, які допоможуть відгадати загадку.
5)    Частина п’ята.
-         Які слова ви б уставили до тексту, чому?
Це і є слова-відгадки (сонце, нічка).
2.     Робота над виразним читанням тексту.
Василь Довжик
Небо спить, мов зайченя,
І маленьке зірченя
Чорну шибку прочиня.
Прочитай великі літери кожного рядка і ти відгадаєш загадку (ніч).
 Загадки належать до усної народної творчості. Їх створює народ, письменники, поети. Спробуй і ти свої сили. Закінчи загадки.
Що у світі най…, най…, най…?
Що по небу вдень гуляє,
Ніч проходить - … ?
Маленьке, (яке?)… , всьому світу миленьке.
Золоте (що?) … купається в синьому морі?
Складай загадки про предмети, які тебе оточують, про явища природи, щоб збагатити рідну мову.
1.     Сенкан (п’ять рядків).
Слово:                         я
Ознака:                       дуже потрібна всім і дорослим і малим
Дія:                             всіх я розуму учу
Фраза:                         а сама завжди мовчу (книга)
2.     А які загадки про книгу ви ще знаєте?
Що мовчить, а розуму вчить?
Не кущ, а з листочками, не сорочка, а зшита, не людина, а навчає.
Склади коротку загадку
 П’ять братів – ростом (які?) … , віком (які?) … .          (ніріз, нірів)
А щоб скласти цю загадку, послухайте оповідання Костянтини Малицької 
                                            «П’ять братів»
П’ять братів прийшли до школи. Були ще маленькі. Треба було їм писати, але перо видалося важким. Перший брат каже: «Почекай, братику, я тобі допоможу». Підняли перо вдвох. Але невдовзі стали гукати: «Впале перо! Впаде! Ми не можемо його тримати!» Тоді третій брат обізвався: «Я вам допоможу!»
Тепер вже тримали перо міцно, але водночас ще гукали: «Хай нас хто-небудь підпирає, як будемо писати».
Тоді четвертий і п’ятий братики обіцяли, що будуть їх підпирати, як вони будуть писати.
І підпирали. Писалося братикам добре. Один брат би нічого не вдіяв, а всім укупі добре пішло.
Що воно таке? Вгадайте, які це братики писали аж уп’ятьох одним пером?
Книга «Позакласне читання» с. 47(відгадати загадки)



Немає коментарів:

Дописати коментар