середа, 15 квітня 2020 р.

Добрий день усім!
Завдання на 16 квітня 2020 року


Математика
Тема. Ділення на двоцифрове число  шляхом послідовного ділення (64:16). Розв’язування задач геометричного змісту.

Света Грабик приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Математика
Время: 16 апр 2020 11:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/74737571441?pwd=NHhvc21tVklzcUVtRUh3VmlvSFBnQT09
Идентификатор конференции: 747 3757 1441
Пароль: 028499
1. Виконати завдання № 902, 903, 900.
2. Розв’яжи задачі.
1)  Знайди ширину прямокутника, якщо його периметр дорівнює 26см, а довжина – 8см.
2) 14 учнів принесли для бібліотеки по дві книжки, а кілька учнів – по 3 книжки. Всього учні принесли 73 книжки. Скільки учнів принесли по 3 книжки?
3. Обчисли дії письмово!!!
248∙3                   805-247
204∙5                   399+408
302∙8                   800-364
418∙5                   1000-567

Українська мова
Тема.  Розвиток зв’язного мовлення .  Написання переказу  за самостійно складеним планом та опорними словами
1. Відгадування загадки.
В мене шубка з колючок,
в мене сіра спинка.
Ніс — як чорний п’ятачок,
очі — намистинки.
2. Їжак — загальновідомий за зовнішністю звір, чия спина і боки покриті короткими темними голками завдовжки до 3 см; у дорослих їжаків їх 5000-6000, у молодих — всього 3000. Голки білі біля основи і на кінчиках, посередині забарвлені смугами чорного, білого і коричневого кольору. Хутро на мордочці, ногах і черевці жорстке.
Довжина тіла їжака 135-265 мм, хвоста — не більше 3 см; важить він в середньому 700-800 г, але перед сплячкою може від’їдатися до 1200 г. Самці більші за самок. Мордочка витягнута, рухлива; ніс гострий і постійно вологий. Очі чорні, круглі. Вуха короткі (менше 3,5 см), округлі, майже заховані в хутро. Кінцівки п’ятипалі, з досить гострими кігтями; задні ноги дещо довші від передніх. На верхній щелепі 20 дрібних гострих зубів, на нижній — 16.
Голки їжака порожнисті, наповнені повітрям і поділені поперечними дисками на відсіки. Кожна закінчується невеликим розширенням, яке знаходиться під шкірою, тому голки випадають разом з латочками шкіри. Вони гладкі, без борозенок і щербин; подібно до звичайного волосся виростають з фолікула. До кожної голки кріпиться м’язове волокно, яке її піднімає і опускає; підняті голки перехрещуються під різними кутами, створюючи надійний колючий покрив. Під шкірою спини у їжака знаходиться особливий м’яз, який при скороченні дозволяє йому згортатися в колючу кулю. Кожна голка зростає 12-18 місяців; линька у їжака йде повільно — в середньому за рік міняється одна голка з трьох (в основному навесні і восени).
Область поширення звичайного їжака охоплює Європу (включаючи Ірландію і Британію), Кавказ, Закавказзя і Малу Азію. Північніше 61° с.ш. він рідкісний. У Росії водиться в середній смузі Європейської частини, на Середньому Уралі і на півдні Західного Сибіру. В кінці XIX ст. був акліматизований в Новій Зеландії, де зараз багаточисельний. Судячи з викопних останків, раніше водився і в Північній Америці.
Їжак — уродженець лісо-лугової і степової зон. У зоні тайги і напівпустелі він заходить лише по долинах великих річок і їх крупних приток. Суцільних лісів і обширних боліт уникає; особливо часто зустрічається на узліссях, перелісках, лісосмугах, невеликих галявинах, в заплавах річок. У місцях спільного проживання з білочеревим їжаком поступається ними останньому, вирушаючи углиб лісових масивів. Зустрічається в горах (до 2000 м над рівнем моря), в окультурених місцевостях: садах, парках, присадибних ділянках.
їжак веде самітний спосіб життя. Самці агресивно захищають один від одного індивідуальні кормові ділянки. Площі ділянок у самців складають від 7 до 40 га, у самок — від 6,9 до 10 га. Ділянки самців можуть перетинатися з ділянками самок, але ділянки вагітних і годуючих самок ніколи не перетинаються. В межах своєї ділянки їжак облаштовує декілька (до 10) гнізд, захованих в колючому чагарнику, під колодами, в купах хмизу. Гніздо (діаметром 15-20 см) він вистилає сухими травами, листям, мохом, корою. Влітку нір не риє, інколи займає порожні нори гризунів. Активний переважно в присмерковий і нічний час. Навесні, коли їжаки виходять із сплячки, вони проявляють активність і в денні години. Спить їжак, згорнувшись в нещільний клубок.
Із настанням заморозків (нижче +10 °С), накопивши жирові запаси, їжак закупорює вхід в нору і впадає в сплячку, тривалість якої залежить від кліматичних умов. У Центральній Росії вона починається в кінці вересня — на початку жовтня, хоча окремі особини впадають в заціпеніння ще в серпні. Першими вирушають в сплячку дорослі самці, потім молодняк ранніх виводків і самки, що рано закінчили розмноження; останніми — молоді пізніх виводків і самки, що мали пізні виводки. У регіонах з нестійким сніговим покривом періоди сплячки чергуються з періодами активності. У сплячці частота серцебиття у їжака знижується до 20—60 ударів, а дихання — до одного вдиху в хвилину. Якщо їжак засинає без достатнього запасу жиру (не менше 500 г), він ризикує під час сплячки померти з голоду. У деякі роки смертність їжаків під час сплячки доходить до 86 % молодняка і 30-40 % дорослих. Закінчується сплячка в квітні, коли температура повітря піднімається до +18 °С.
Харчується їжак в основному комахами (жуками, щипавками) і їх личинками, слимаками, равликами, дощовими черв’яками. Особливі ласощі для нього представляють личинки комарів, багатоніжки і лісова жужелиця. У природі на хребетних він нападає рідко; найчастіше його жертвами стають амфібії, що впали в заціпеніння, і рептилії (у тому числі змії), яким їжак перекушує хребет. З рослинних кормів він віддає перевагу жолудям, грибам, ягодам і фруктам, їжак дуже ненажерливий, особливо після сплячки, — за ніч може з’їсти корму, що дорівнює 1/3 його ваги. їжаки, що містяться в неволі як домашня тварина, охоче їдять м’ясо, яйця і хліб. Всупереч поширеній думці, молоко їжакам шкідливе і їх не слід годувати молочними продуктами, оскільки вони нездатні засвоювати лактозу. Собачий або котячий корм так само не підходить для них, оскільки містить надто багато жирів і дуже бідний білками. Проте, дуже любить морозиво. Крім того, із задоволенням їсть кашу з вівсяних пластівців.
На їжаків полюють собаки, лисиці, тхори, борсуки і крупні сови.
У їжаків гострий нюх і слух, зір слабкий. Вони бігають із швидкістю до З м/с, добре плавають. Блукаючи по лісу у пошуках їжі, їжак шумить сухим торішнім листям, і за цим шумом його легко виявити. Їжаки видають всілякі пирхаючі і чхаючі звуки, бурчать і клацають зубами. Дитинчата, знаходячись в гнізді, видають свист і крякання, схоже на пташине.
Звичайний їжак корисний, бо знищує шкідливих комах: травневих хрущів, волохатих жужелиць, гусінь монашки і непарного шовкопряда. В той же час їжак знищує пташенят і яйця дрібних пташок, які гніздяться на землі. їжаки також грабують кладки звичайних курей і викрадають курчат.
Їжаки можуть бути переносниками таких захворювань як дерматомікоз, жовта лихоманка, сальмонельоз, лептоспіроз. На них у великих кількостях водяться кліщі і блохи. У лісових угіддях їжак збирає на себе кліщів, у тому числі енцефалітних, більше, ніж будь-які інші звірі, оскільки його колючий покрив, як щіткою, зчісує голодних кліщів з трави.
Їжак легко пристосовується до життя поряд з людьми і досить часто утримується як домашня тварина. Відомо, що римляни ще в IV ст. до н.е. вирощували їжаків заради м’яса — його запікали разом із голками в глині. Деяке народне зілля (зокрема від облисіння) включало попіл, жовч, нутрощі або кров їжака.
3. Робота з мовним матеріалом.
 Поетична хвилинка
Зажурився їжачок
Ой журився їжачок,
що багато голочок
на його свитині.
Не було б тих голочок —
він катав би діточок
дені і ніч на спині.
Петро Ребро
Їжаки
Два веселі їжаки
накололи на голки
всі листки
і сказали:
— Ми — кущі,
золоті у нас плащі
на дощі.
Два веселі їжаки
накололи на голки
всі грибки
і сказали:
— Ми — пеньки,
наросли у нас грибки,
як горбки.
Два веселі їжаки
позгортались у клубки
під голки
і сказали:
— Ми — грудки...
Ну, а може, — будяки...
Ну, а може, — їжаки
все-таки?..
Тамара Коломієць
Їжаченя
Лежить каштан на піску
в колючому кожушку.
Підійшло їжаченя:
— Чи не ти моя рідня? —
Та й лягло, немов клубочок,
біля нього на пісочок.
Лежать удвох під зорями,
під вітами прозорими.
А дерева шелестять:
— Тихше, вітре, дітки сплять.
Борис Списаренко
4. Літературна скринька.
— Які оповідання, вірші, казки ви читали про їжачка? (Т. Коломієць «їжаки», В. Сухомлинський «Як їжачок готувався до зими», укр. нар. казки «Лисиця та їжак», «їжак та заєць», Ю. Збанацький «Щедрий їжачок» та ін.)
— Яким зображено їжачка? (Він хитрий, кмітливий, щедрий, розумний, не злий.)
5. Робота над переказом.
Прочитайте текст.
Їжачок прокинувся
Узимку їжачок спав під купою хмизу. Та ось прийшла весна, з’явилася молода травичка.
Виліз їжачок зі свого лігва, позіхнув, потягнувся і почав лапкою свою колючу шкіру обчищати. На голках у нього суха трава, мох, старе листя. Об гілки, кущі потерся, язиком животик облизав.
Поглянув навколо себе, обтрусився їжачок і побіг на полювання. Цілу зиму він не їв. Схуд, зголоднів. Тепер тільки натрапить на жучка чи жабку — зразу впіймає і з’їсть.
Скоро він сили набереться. Тоді зможе зі змією впоратися. Тільки б трапилась вона йому!
За Василем Мельником
 Змістовий аналіз тексту. Дайте відповіді на запитання.
— Про кого цей текст?
— Що робив їжачок узимку?
— Де він спав?
— Коли він прокинувся?
— Чому його важко було пізнати?
— Як прокидався лісовий звірок?
— Що почав робити?
— Чим живиться їжачок?
— На кого буде полювати?
— Яке останнє речення за метою висловлювання та інтонацією?
 Мовний аналіз тексту.
а) Пояснення лексичного значення слів.
Хмиз — невеликі тонкі гілки, відділені від дерева.
Лігво — заглиблення або інше місце в землі, де живе тварина.
б) Пояснення написання слів.
Узимку, з’явилось, не пізнати, торішнє, начіплялося, чепурити, облизав, язичком, обтрусився, жабка, зразу, з’їсть, набереться, зможе, впоратись.
в) Добір до слів синонімів.
Надійшла — прийшла, настала, прилинула.
Вийшов — вибрався, з’явився, появився, виліз.
З’явилась — вилізла, виросла, проклюнулась.
Торішнє (листя) — старе, зів’яле.
Чепурити — обчищати, чистити.
Впоратися — дати раду, управитися, виконати, подолати.
Натрапить — побачить, відшукає.
г) Засоби зв’язку слів у реченні.
Їжачок — він, звірок, лісова тваринка, чепурити, хитрячок.
ґ) Творче завдання.
— Одночасно чи послідовно відбуваються події, описані в тексті? Підтвердіть словами з тексту.
(Спав, вибрався, позіхнув, потягнувся, заходився, облизав, потерся, поглянув, обтрусився, побіг, натрапить, впіймає, набереться, зможе впоратись.)

6. Складання плану.
7. Усне переказування тексту.
8. Повторне читання тексту.
9. Запис переказу в зошит.


Літературне читання
Тема.  Художній і науково-художній твір. Діалог за змістом прочитаного.
Прочитайте оповідання Миколи Носова, відомого автора книжок «Пригоди Незнайка та його друзів».
Микола Носов
Автомобіль
Коли ми з Мишком були зовсім маленькі, нам дуже кортіло покататися на автомобілі, тільки нам ніяк не щастило. Хоч як ми просили шоферів, ніхто не хотів нас катати. Одного разу ми гуляли у дворі. Аж дивимося — на вулиці, коло наших воріт, зупинився автомобіль. Шофер із машини виліз і кудись пішов.
Ми підбігли.
Я кажу:
— Це «Волга».
А Мишко:
— Ні, це «Москвич».
— Багато ти тямиш! — кажу я.
— Звичайно, «Москвич», — каже Мишко. — Подивись, який у нього капор.
— Який, — кажу, — капор? Це у дівчаток буває капор, а у машини — капот! Ти поглянь, який кузов.
Мишко подивився і каже:
— Ну, таке пузо, як у «Москвича».
— Це в тебе, — кажу, — пузо, а в машини ніякого пуза нема.
— Ти ж сам сказав «пузо»!
— «Кузов», я сказав, а не «пузо»! Ех, ти! Не тямиш, а лізеш! Мишко підійшов до автомобіля ззаду й каже:
— А у «Волги» хіба є буфер? Це в «Москвича» — буфер.
Я кажу:
— Ти б краще мовчав. Вигадав ще буфер якийсь. Буфер — це у вагоні на залізниці, а в автомобіля бампер. Бампер є і в «Москвича» і у «Волги».
Мишко помацав бампер руками і каже:
— На цей бампер можна сісти і поїхати.
— Не треба, — кажу я йому.
А він:
— Та ти не бійся. Проїдемо трохи і сплигнемо.
Тут прийшов шофер і сів у машину. Мишко підбіг ззаду, сів на бампер і шепоче:
— Сідай швидше! Сідай швидше!
Я кажу:
— Не треба!
А Мишко:
— Іди швидше! Ех ти, боягуз!
Я підбіг, причепився поруч. Машина рушила і як помчить! Мишко злякався і каже:
— Я сплигну! Я сплигну!
— Не треба, — кажу, — розіб'єшся!
А він торочить:
— Я сплигну! Я сплигну!
І вже спускав одну ногу. Я оглянувся назад, а за нами інша машина мчить. Я кричу:
— Не смій! Глянь, тебе зараз машина задавить!
Люди на тротуарі зупиняються, на нас дивляться. На перехресті міліціонер засюрчав у свисток. Мишко перелякався, сплигнув на бруківку, а руки не відпускає, за бампер держиться, ноги по землі волочаться.
Я злякався, схопив його за комір і тягну вгору. Автамобіль зупинився, а я,все тягну. Мишко нарешті знову заліз на бампер. Навколо народ зібрався.
Я гукаю:
— Держись, дурню, міцніше!
Тут усі засміялись. Я побачив, що ми зупинились, і зліз.
— Злазь, — кажу Мишкові.
А він з переляку нічого не тямить. Насилу я одірвав його від цього бампера. Підбіг міліціонер, номер записує. Шофер із кабіни виліз — усі на нього накинулись:
— Не бачиш, що в тебе ззаду робиться?
А про нас забули. Я шепочу Мишкові:
— Ходімо!
Відійшли ми трохи і бігом у провулок. Прибігли додому, захекались. У Мишка обоє колін до крові обідрані і штани подерті. Це він коли по бруківці на животі їхав. Перепало йому від мами!
Потім Мишко каже:
— Штани — це нічого, зашити можна, а коліна самі заживуть. Мені ось тільки шофера шкода: йому, напевно, через нас перепаде. Бачив, міліціонер номер машини записував?
Я кажу:
— Треба було залишитись і сказати, що шофер не винен.
— А ми міліціонерові листа напишемо, — каже Мишко.
Заходились ми листа писати. Писали, писали, аркушів з двадцять
паперу зіпсували, нарешті написали:
«Дорогий товаришу міліціонере! Ви неправильно записали номер. Тобто Ви записали номер правильно, тільки неправильно, що шофер винен. Шофер не винен: винні ми з Мишком. Ми причепились, а він не знав. Шофер добрий і їздить правильно».
На конверті написали:
«Ріг вулиці Горького та Великої Грузинської, одержати міліціонерові».
Запечатали листа й кинули в скриньку. Напевне, дійде.

Дайте відповіді на питання.
1. Хто головні герої твору?
2. Між ким був діалог у творі? Зверніть увагу, як записується діалог у творах.
3. Про що був діалог?
4. Що придумали хлопці?
5. Чим закінчилася ця історія?
6. До чого могла б призвести вигадка Мишка?
7. Як повинен був вчинити товариш Мишка? Обидва хлопчики?
8. Чи дійде лист хлопців до адресата? Чому?
9. Чого вчить дане оповідання?
10. Чого не можна робити?
Це оповідання дуже повчальне для вас, як не можна робити ніколи, як потрібно вміти категорично відмовлятися від подібних розваг. Адже такі вчинки призводять до трагічних наслідків як героїв, так і інших людей.

Я у світі
Тема.  Європейський Союз – співтовариство народів Європи. Я – член європейської спільноти.
1.Перегляньте і перечитайте презентацію.


2.Якщо вас цікавить, як влаштований Європейський Союз, перегляньте відео:

Англійська мова

Завдання на блозі учителя англійської  мови Горбатюк О. В.  Конференція відбудеться 17 квітня. Запрошення перешлю пізніше.

Немає коментарів:

Дописати коментар